pirmdiena, 2008. gada 6. oktobris

Tikladarbs

Lūdzu noskaties video un uzraksti savu versiju par šī kultūras produkta ilgtspējīgu attīstību. Kāda loma ir tirgvedībai? Kādi faktori ir svarīgi produkta veiksmes atslēgai? Noteikti izmanto "Saules cirka" mājas lapu. Savu komentāru ieraksti šīs zinjas beigās!

27 komentāri:

indra teica...

Lai produkts būtu ilgspējīgs tam jābūt spēcīgi pamatotam, tas sevī ietver profesionāļu komandu, kas sev formulējuši vienotu mērķi. Svarīgi ir noformulēt nevien centrālo produktu (cirka priekšnesumu), bet arī ar to saistītos pakalpojumus un visa Saules cirka simbolisko , emocionālo utt vērtību. Svarīga ir unikalitāte.
Šādam produktam ir būtiski atrast savu tirgus segmentu.

Maija Prikule teica...

Saules cirks jeb Cirqur du Solei ir pazīstams ar saviem ilggadējiem panākumiem izklaides un mākslas sfērā. Saules cirka panākumu atslēga ir atziņa, pēc kuras veido uzņēmuma attīstību, proti, lai gūtu panākumus nākotnē, kompānijai ir jābeidz konkurēt vienai ar otru. Vienīgais veids, kā cīnīties ar konkurenci, ir pārtraukt centienus uzvarēt konkurences cīņā. Viņi savā darbībā pielietoja Zilā okeāna stratēģiju. Viņu veiksmes atslēga bija spēja piedāvāt tādu cirku, kas nav vārdā „cirks” tradicionālājā izpratnē. Tradicionālie cirka numuri pārvērtās par augstas klases mākslu - cirka izrādēm īpaši tika sacerēta oriģināla mūzika, cirka arēnas noformējums, dalībnieku tērpi un grims atgādināja gleznas. Katra izrāde tika veidota savā stilā un noskaņā. Izrādījās, ka šīs izrādes ir gatavi skatīties pat tie, kurus cirks nekad nav interesējis, jo tās bija savdabīgs savienojums starp cirku, vizuālo mākslu, mūziku, teātri un deju. Katra izrāde bija skatītājam sava veida skaists emocionāls pārdzīvojums. Kompānija spēja piedāvāt skatītājiem kaut ko jaunu un nebijušu, līdz ar to viņu veiksmes atslēga bija spēja būt unikāliem un neatkārtojamiem.

Lelde teica...

Saules cirka ilgspējīgas attīstības pamatā ir veiksmīgi akcentēta produkta specifika un īpatnība, kā rezultātā Saules cirks ir ieguvis stabilu tirgus pozīziju salīdzinoši ar konkurentiem, varētu pat teikt, ka ir izdevies izspiest, pat neļaut tirgū ienākt tādam pašam produktam. Saules cirka popularitātes pamatā, starptautiskā līmenī ir nodrošinājušas gan patērētāju vēlmju ampierinājums, gan arī veiksmīgi atrasta pieeja, kā var savādāk, ar citu pieeju skatīties uz pasauli.Lelde Tretjakova

ilze u teica...

Piekrītu visam ko jau iepriekš raksta Maija, vinīgi mana piebilde būs: cirka menedžments rūpīgi seko visām jaunākām modes tendencēm, tādejādi radot arvien jaunas izrādes, kurās ir ietverts pats aktuālākais, piem., akrobātiski numuri uz batuta, ar skrituļdēļiem un BMX riteņiem, izrāde gotu stilā , kā arī erotiskā izrāde. Mērķis- ieinteresēt jebkura vecuma un gaumes skatītāju. Diemžēl, kā lielu mīnusu varu minēt to, ka uzvestā izrāde bez izmaiņām tiek rādīta ļoti daudzus gadus, mainās mākslinieku sastvāvs un nereti ar katru gadu pazeminās snieguma kvalitāte.

Guga teica...

Produkta ilgspējīgas attīstības rādītājs pamatā ir ideja un saturs. Ideja ir jāpilnveido un saturam jābūt konstantam. Šajā jomā ideja ir atraktivitāte, inovācijas un pamatdoma un saturs ir tie, kas to visu izpilda – cilvēki. Šajā gadījumā, neskatoties uz to, ka saturā visdrīzāk notiek bieža maiņa, ņemto vērā sportisko vidi un spēka nepieciešamību, es domāju, ka par ilgspējīgu attīstību te nav šaubu, jo to notur ideja.
Galvenā doma te ir tirgvedības komunikācijai un informācijas apmaiņai, kas nosaka pakalpojuma būtību un izpratni no citu viedokļa.
Veiksmes atslēgas faktori ir stabilitāte, spēja iejusties saturā – sabiedrībā, vidē, kolēģos, inovatīvas idejas un tajā pat laikā arī pamatidejas saglabāšana un noturēšana.
Gunta Beide

aaaa teica...

Varu tikai piekrist iepriekš teiktajam, ka panākumus šim cirkam lielā mērā nodrošina unikālā pieeja un arī nepārtraukta priekšnesumu papildināšana (ieviešot jaunus aktuālus priekšnesumus ), tieši tas arī ir pamats ilglaicīgai un noturīgai attīstībai un arī pastāvēšani, pietam, viņiem joprojām nav nozīmīgu konkurentu, kas liecina par pārdomātu un acīmredzot veiksmīgu stratēģiju gan izstrādājot, gan pārdodot šo ideju.
Anda Sergējeva

Lāsma teica...

Saules cirka ilspējīgas attīstības pamatā ir sākotnējā ideja, kas tika radīta, lai izveidotu šāda veida unikālus priekšnesumus. Tie ietver sevī augstas klases meistarību, piedāvājot skatītājiem tādus neparastus cirka numurus, kas nojauc iepriekšējās barjeras par cirka izpratni. Lieliska mūzika un neparastais skatuves noformējums, spēj skatītāju aizraut, lai viņš iedziļinātos un izprastu priekšnesuma "patieso jēgu!" Saules cirs ir nostiprinājis un ieguvis stabilas tirgus pozīcijas. Pateicoties tā unikalitātei un patērētāju pieprasijumam, tas ir ieguvis plašu popularitāti visā pasaulē! Veiksmīgi izvēlētā pamata ideja, darbības stratēģija un tās pilnveidošana turmākai attīstībai, ir veiksmes atslēgas pamatā!
Lāsma Oročko

Paloma Roja teica...

Zanda Līgotne

Galvenais produkta ilgtspējīguma faktors ir pieprasījums pēc tā. Ja ir pieprasījums, produkts ir "dzīvotspējīgs". Saules Cirkus gadījumā piepr. ir stabils, ar tieksmi pieaugt, ko nodrošina veiksmīga pārdošana, mārketings, reklāma, atpazīstams zīmols, produkta augstais prestižs un, neapšaubāmi - unikalitāte.

Saules Cirkum ir spēcīgi, profesionāli producenti, līdz niansēm pārdomāta stratēģija.

Un galu galā - visa pamatā ir CILVĒKS, viņa vēlmes, vajadzības, nepieciešamība gūt emocionālu baudījumu, tikt pārsteigtam, izklaidētam ... Un cilvēks paliek cilvēks ... vienmēr brīnumus redzēt alkstošs ...

Saules Cirkus veiksmes atslēga - sniegt cilvēkam to, pēc kā viņš alkst - SPĒCĪGAS EMOCIJAS!!!

penoisiv teica...

Saules cirks ir dibināts 1964 gadā ar reti sastopamu komandu, kas sastāv no daudziem cilvēkiem, kuri atbraukuši no visiem kontinentiem.
Saules cirks atšķiras no citiem ar savu misiju un darba metodi.
Saules cirka komandai, kas darbojas visā eiropā ir jāmāk darīt neredzēti brīnumi publikas priekšā, jo tā bieži nāk nevis noskatīties darba rezultātu - izrādi, bet gan piedalīties piezīvojumā.

penoisiv teica...

To teica Inese Garkāja :))

Magone teica...

Noskatījos video, un man tas liekas pārāk īss, lai izteiktu kādu dziļu un pamatotu viedokli, ja būtu redzējusi vairākus priekšnesumus, būtu objektīvāk to novērtēt. Līdz ar to komentēt ir grūtāk, es nemeklēju i-netā, kādu citu personu viedokli par saules cirku, jo tās vairs nebūtu manas domas, patiesībā par Saules cirku uzzināju tikai lekcijā... Apskatīju arī viņu mājas lapu, ir iespaidīgi,gan mūzika, gan vizuālais noformējums.Paskatījos kā ir ar biļetēm, redzēju, ka uz tuvāko izrādi tās bija izpārdotas,tad nu pēc tā varu secināt, ka šis produkts ir labs, un es novēlu, lai tas pastāvētu vēl ilgi un ilgi! Tīri manas domas... paldies par uzmanību!

Valērijs Oļehno teica...

Manuprāt, mēs runājam par to - kā Saules Cirks ieguvis tik plašu auditoriju un Pasaules atzinību un turpmāko Saules Cirka attīstību, nevis izrunājam noskatītā video sižetu un akrobātiskos elementus! :)

Uzskatu, ka galvenais šī projekta panākums ir:
1.Režija
2.Scenogrāfija
3.Profesionalitāte (aktieri, dejotāji, akrobāti - katrs no viņiem ir savas lietas profesionālis).
Dažkārt mums nākas redzēt labu priekšnesumu, kur it kā viss ir augstā līmenī, bet tomēr kopējais priekštats par pasākumu nav izcils. Vienkāršakais paņēmiens kā noskaidrot pasākuma kvalitāti - ir pavērot katru mākslinieku atsevišķi (ja piemēram uz skatuves ir 20 cilvēki un katrs pilda kādu noteiktu darbību - masa apēd un līdz ar to mēs, kā skatītāji varam būt viegli apmānīti.)
Saules Cirkā - katrs personāžs ir savā vietā un arī, ja mēs palūkojamies uz otrā un trešā plāna aktieriem, viņi visi perfekti pilda savas lomas.

Protams, arī mākslinieku internacionālā izcelsme. Mākslinieki tiek aicināti no visas Pasaules un katra Valsts ienes izrādēs kaut ko svaigu un neredzētu.

Daudzi mani kursabiedri runā par konkurentiem, taču nekādu dižu konkurentu Saules Cirkam nemaz nav. Jo nevar taču salīdzināt Žiguli ar Mersedesu, kaut gan abas ir mašīna. Tas pats arī Saules Cirkā - viņi piegāja pie šīs lietas no otras puses, iesaistija vairākus mūzikas, deju, akrobātikas žanrus un gala rezultatā mums ir Cirks - kas ir MĀKSLAS DARBS.

Ketija teica...

1. "Saules cirks" ilgtspējīgu attīstību nodrošina tā specifika un īpatnība. Otra tāda nav!
2. Lai "Saules cirks" pastāvētu un nonāktu tik tālu, cik tas tagad ir, tā dibinātājs ir rūpīgi ņēmis vērā tirgvedības pamatelementus. Visa pamatā ir cilvēku vēlmes!!!
3. Veiksmes atslēga - "Saules cirka" unikalitāte:numuri ir izstrādāti perfekti. Kā jau izskanēja Maijas komentārā, ka "Saules cirku" gatavi noskatīties pat tie, kam cirks neinteresē, piemēram,mani. Esmu jau pāraugusi to vecumu, kad patīk cirks, bet "Saules cirks" mani ieinteresēja un aizrāva ar savu interesanto programmu, mūziku, akrobātiku un emocionālo baudījumu. Labprāt noskatītos kādu izrādi klātesot. "Saules cirks" - tas ir kas unikāls!!!Tas ir jāredz un jāizbauda.Cirka dibinātajam dodu "žetonu" par to,ka viņš ieinteresē tādus cilvēkus kā es noskatīties "Saules cirka" izrādes. Ļoti laba izstrādāta stratēģija@
Ketija Bogdanova

Unknown teica...

Cirque du Soleil darbojas jau gandrīz 25 gadus un ir attīstījies no nelielas grupas jaunu ielas mākslinieku Kanādā, kas vēlējās organizēt izklaides festivālus, līdz augstas kvalitātes uzņēmumam, kurā darbojas ~ 1000 profesionāli skatuves mākslinieki, radoši producenti, horeogrāfi u.c. talantīgi darboņi. Cirque du Soleil ir pārdomāta un izkopta programma, kura tiek rādīta ~ 40 pasaules valstīs.
Viņu pievilcība un panākumu atslēga ir oriģinālu šovu radīšana, inovāciju ieviešana, ieguldīto investīciju apjoms (kas ir visai liels) un savas darbības dažādošana.
Lai šis produkts turpinātu pārsteidz, piesaistīt skatītājus un būtu ilgspējīgs, uzņēmumam jāspēj skatītājs aizvien no jauna uzrunāt un aizraut. Ir jābūt nepārtrauktai attīstībai, izmaiņām.
Nozīmīga loma ir tirgvedībai. Es personīgi tikai tagad uzzināju par šo uzņēmumu un tā darbību, lai gan es noteikti būtu šī produkta mērķauditorija. Noteikti, es nebūšu vienīgā, kas iepriekš par šīm izrādēm nav dzirdējusi, tāpēc atliek secināt, ka uzņēmuma tirgvedības departamentam ir jāpadomā, kā uzrunāt un atrast klientus/patērētājus valstīs, kur izrādes nenorisinās, protams, ja viņi ir ieinteresēti šos jaunos klientus piesaistīt.
Paldies!
Līva Daukste

Līga Bukovska teica...

Saules cirka ilgtspējīgas attīstības nosacījums ir tā unikalitāte un priekšnesumu saturs.Mani visvairāk piesaistīja tas,ka šis priekšnesums ir tādā kā viduslaiku stiliņā,ar interesantu mūziku un tērpiem,nevis standarta spīdīgajiem triko (kā tas ir visos citos cirka uzvedumos).Rādās,ka šī cirka idejas radītājs ir uztvēris (un vēl joprojām turpina tās papildināt)tādas skatītāju vēlmes,par kurām citiem iepriekš nebija ienācis prātā,tāpēc arī tas ir tik unikāls un pieprasīts.Domāju,ka tādā veidā arī attīstība turpināsies,protams,noturot savu pamatideju un mērķi,jo visa pamatā jau ir cilvēku vēlmju apmierināšana.

Guga teica...

Teikšu godīgi, ka par Saules Cirku pirmo reizi dzirdēju Jūsu lekcijā, kā arī tika noskatīts tā izrādes fragments. Iespaidīgi, patiešām. Kaut ko tādu nebiju iepriekš redzējusi. Tas nav parasts cirks ikdienišķa cilvēka izpratnē, kur lācis staigā uz divām kājām vai arī sunīši ir apmācīti lekt cauri trijiem zeltītiem riņķiem. Šī mākslas darba pamatā ir cilvēks...
1991.gadā pāvests Jānis Pāvels II sludināja: „Kādreiz kritiskais ražošanas faktors bija zeme, vēlāk – kapitāls. Tagad izšķirošais ir pats cilvēks jeb viņa zināšanas.” Un šī kultūras produkta - Saules Cirka pamats ir cilvēki. Ļoti profesionāli mākslinieki, kas pārdot savu darbu publikai, jo ir pieprasījums pēc tā. Kāpēc? Tāpēc, ka unikālais vienmēr būs mazākumā un tieši tāpēc vērtīgs. Unikālo lietu nevar būt daudz. Ja to ir daudz, tās pārstāj būt unikālas, pēc tām samazinās pieprasījums, to cena krītas. Un droši var teikt, ka Saules Cirks ir unikāls, jo tam pat nav reālu konkurentu. Es pat teiktu, ka Saules Cirks ir inovācija. Inovācija nozīmē radīt to, kā nav. Tas nozīmē radīt lietas, ko Pasaule iepriekš nav redzējusi. Un ja mans vārds būtu Pasaule, tad es Saules Cirku nosauktu par inovāciju. Tāpēc, lai tas iegūtu vēl lielāku popularitāti, tam vajadzētu iziet Pasaulē ar pārdomātu reklāmas kampaņu. Ok, ok- citi teiks, bet Saules Cirks tāpat ir populārs. Ok – jā, ir gan, bet kāpēc tad daži no maniem kursabiedriem, kā arī es-agrāk par ko tādu nekad nebija dzirdējuši, kaut arī esam kultūras cilvēki?! Lūk, kur ir perspektīvas atslēga, proti, panākumi uzņēmējdarbībā balstās uz reputāciju un labo vārdu, neko citu nevar ieķīlāt.
Bet tik un tā –tiešām Respect Saules cirka dibinātājiem, ka ir radījuši kaut ko tādu, patiešām – skaistu:)! Ilona Salna (studente, kas nevarēja ieblogoties)

Laura teica...

Manuprāt, Saules cirka veiksmes pamatā ir viņu neapšaubāmā oriģinalitāte - gan tērpu izvēlē, gan priekšnesumu noformējumā, mūzikas izvēlē. Mākslinieki ir ļoti profesionāli, domāju, ka vieni no vislabākajiem sava aroda pārstāvjiem pasaulē. Saules cirka priekšnesumos mākslinieki pierāda, ka ar minimālu skatuves noformējumu, bez sarežģītām palīgierīcēm, ar vienkāršām konstrukcijām var panākt maksimālu efektu, kas uz kopējā šādu vai līdzīgu priekšnesumu fona sevišķi izceļas, un ar to arī piesaista skatītājus.
Nešaubos, ka liels nopelns šī cirka popularitātei ir arī perfekti izstrādātam mārketingam un reklāmai, kas šo produktu pasniedz kā kaut ko pavisam savādāku, pat ekskluzīvu, līdz ar to piesaistot milzīgu skatītāju interesi. Protams, tas ir tikai pozitīvi, ka cilvēki ir kaut ko tādu izveidojuši un ļauj arī pārējiem to baudīt.
Laura Ripa.

maijak24 teica...

"Saules cirks" ir produkts, kurš apmierina mūdienu cilvēka vēlmi pēc jaunievedumiem, pēc dažādības. No vienas puses- cirks kā jau cirks- klauni, akrobāti, triki. Tomēr šis cirks atšķiras, pirmkārt, ar dzīvo mūziku, kuras skanējums būtiski atšķiras no pierastās mūzikas citu cirku repertuārā. Cilvēki, kuri ir apmeklējuši "Saules cirku", apgalvo, ka šī mūzika paspilgtina klātbūtnes efektu, kā arī iesaista skatītāju arēnā notiekošajā darbībā.
Otrs svarīgākais faktors "Saules cirka" popularitātei ir tāds, ka netiek izmantoti dzīvnieki. Tas, protams, ir kā saldais ēdiens dzīvnieku mļotājiem un to tiesību aizstāvjiem.
Izrādes darbība nerisinās cirka arēnā tās tradicionālajā izpatnē. Cirka akrobāti izmanto visu skatuvi, radot sarežģītu un darbībām bagātu priekšnesumu.
Vēl jāpiemin greznie un katram priekšnesumam piemērotie tērpi, kuri uzvedumu padara vēl grandiozāku un krāšņāku.
Visi šie faktori "Saules cirku" padara par modernu un atpazīstamu izrādi, kura pārsteidz ar sižeta esamību un akrobātu/aktieru profesionalitāti.
Katru gadu "Saules cirka" veidotāji rada jaunu un neredzētu izrādi, tieši tādēļ arī skatītāji nezaudē interesi un turpina apmeklēt šo šovu.
Protams, neapstrīdama panākumu atslēga ir reklāma, kurā tiek uzsvērts, ka cirks ir radies, sanākot kopā nabadzīgiem ielas māksliniekiem, kuri izveidoja varbūt pat dižāko cirku vēsturē. Nu, gluži kā pasaka par Pelnrušķīti, un kuram gan nepatīk laimīgas beigas? :)
Maija Muskare

Ilze teica...

Biju dzirdējusi par Saules cirku, bet to ka tas ir kautkas tik unikāls nespēju pat iedomāties! Pieņemu ka neesmu vienigā kura tā doma! Manuprat šis ir viens no tiem kultūras produktiem, kuram plaša reklāma nav vajadzīga un tieši tas padara šo produktu tik īpašu. Jo kā zinams labam produktam reklama nav vajadzīga lai sasniegtu savu merķauditoriju, jo tā pati atradīs produktu.
Šis ir velviens plus ka Saules cirks nav parasts masu pasākums uz kuru plūst cilveku bari pat nezinot ko rādīs. Tas ir unikals priekšnesums ar savu vērtibu un noslēpumainību. Tas ari ir šī cirka veiksmes pamats.
Personigi es pati par cik esmu Anglija noteikti meģināsu rast iespēju redzēt šo prieksnesumu un zinu ka tas neliks man vilties. Kaut cirks ta vārda burtiskajā nozīmē man nešķiet saistošs it nemaz!
Ir vai nav konkurenti, katrs produkts ir īpašs un baudams ja vien tas ir unikāls un kads noteikti ir šis projekts. Jo populārāks tas kļūs jo vairak tas zaudes un kļūs par komercialu upuri. Kautgan jau šobrīt bilešu cenas ir pietiekosi augstas lai Saules cirku varetu devēt par komerciali veiksmīgu projektu.
Ar cieņu,
Ilze Bērziņa

margarita teica...

„Saules cirks” sabiedrībai dod iespēju apmierināt savas tieksmes pēc kaut kā jaunā, vienreizēja un unikāla, īstenojot savu potenciālu un spējas, radot vērtības, kas attiecas un skar visas interešu grupas, kur šodienas vajadzību apmierināšana neapdraud nākamo paaudžu iespējas apmierināt savējās. Tā tiek nodrošināta ilgspējīga attīstība. Veiksmes atslēga – profesionalitāte.
Visa pamatā ir cilvēku vēlmes.

Margarita R.

aizspogulija teica...

Lai Saules cirks spētu "dzīvot"ilgstoši, tam nepartraukti būtu nepieciešams attīstīt un pilnveidot savu repertuāru. Ja , to skatoties, cilvēkiem izbrīnā ieplešas mute, iespējams, jau pēc 2 gadiem, tie paši skatītāji, žāvāsies aiz garlaicības..
Galvenais ir kustība. Lai aizrauj. lai saglabājas tas unikālums. Un tas jau ir darbs ar fantāziju, ķermeni, prātu, pieredzi, cilvēkiem, plānošanu, tirgu..un.. un.. un..!!!

/ oksana lazda /

Kristīne Stulberga teica...

Kristīne Stulberga

Arī es, kā jau daži kursa studenti, par Saules Cirku uzzināju tikai lekcijās, taču tagad apskatot gan mājas lapu, gan video materiālu, gan arī izpētot informāciju par šo mākslas produktu - man ir radusies interese un arī es labprāt apmeklētu kādu no grandiozajām izrādēm. Manuprāt, visu cirka izrāžu pamatā ir kreativitāte un svaiga ideja, jo šķiet, ka mūsdienu attīstītajā pasaulē ir ļoti svarīgi būt atšķirīgam, taču pasniegt to visiem sprotamā un iedvesmojošā garā. Tā, lai izbrīns būtu kā lieliem, tā maziem, kā profesionāļiem, tā arī parastiem skatītājiem. Tas ir pats galvenais. Vēl svarīga lieta šādam kultūras uzvedumam ir mūzika. Ja tā spēj aizraut skatītājus, tad arī kāda nianse no uzveduma varētu nebūt tik perfekta, bet mūzika visu notušēs. Saules cirks ir veidojis uzvedumus ar Elvisa un The Beatlu mūziku, un tad škiet, ka komentārus nemaz nevajadzētu. Tāpēc veidojot izrādi, vienmēr ņemot par pamatu nebijušu ideju un sensacionālu mūziku, kopā var iznākt tiešām lielisks un ilgi pastāvošs produkts. Un šķiet, ka šis viennozīmīgi ir tas gadījums. Protams, skatoties mājas lapu, var just, ka arī ar mārketinga plānošanu viss ir kārtībā, jo ikvienam ir iespēja iepazīties ar Saules Cirku, izpētīt piedāvājumu, biļetes, norises vietas, komentārus, u.tt. Tas ir gana svarīgi produkta ieešanai apritē, bet produkta perspektivitāti jau nodrošinās tā idejas neatkārtojamība un sensacionalitāte!

Agita teica...

Iepriekš par Saules cirku diemžēl neko nebiju dzirdējusi. Bet noskatoties šo video,redzēju tā skaistumu. Tas bija tik tiešām iespaidīgi un vēlme to redzēt vēl. Un domājams, ka šis cirks atšķirās ar savu vienreizējo unikalitāti.

Ilma teica...

Saules cirka īpatnība slēpjas tajā, ka tas veido jaunus inovatīvus priekšnesumus, kas balstās uz kultūras mix izmantošanu. Apvieno gan teātra , cirka, dejas mākslas un ielu izklaides, tādā veidā radot jaunu cirka kultūras virzienu, kas piesaista cilvēku ar savu unikalitāti. Saules cirks atšķirībā no citiem cirkiem pielieto savos priekšnesumos dažādus pazīstamu vēstures motīvus, kas saistīti ar dažādu slavenām vēsturiskām personībām.
Tirgvedības loma šeit spēlē uz patērētāju vēlmju izzināšanu un to apmierināšanu. Šajā gadījumā patērētājiem piedāvā pozitīvo emociju radīšanu, balstoties uz cilvēku dzīves aktuālākajām problēmām. Tādā veidā risinot šī problēmas caur kultūru, un sasniedzot cilvēku rūpju pasauli. Galvenā lomā ir emocijām, labas noskaņas radīšanai, jaunu pārdzīvojumu un pārsteigumu meklējumiem, kuru dēļ , tad arī cilvēki dodas uz tādām izrādēm. Tas varētu būt veids, kā panākt cilvēku ieinteresētību par šo produktu.
Produkta veiksmes atslēga ir kvalitāte, pārdomāts un izstrādāts produkts atbilstoši cilvēku vēlmēm. Lai to sasniegtu ilgstošā laika periodā ir jāpēta cilvēku attieksme pret produktu, kas jāpielāgo cilvēku interesēm. Produkts ir vērtīgs, ja tas sasniedz patērētāja vēlmes.

Anda teica...

Produkta ilgspēja ir atkarīga no pieprasījuma. Saules cirka ilgspēja ir diezgan daudzsološs, jo piedāvātiais produkts ir neparasts un aizraujošs. Cilvēkus ieinterisē ar vien vairāk māksla, kurā pēc iespējas vairāk nav izmantoti, mākslas radīšanai, palīglīdzekļi, šajā pasaulē tos vairāk varētu saistītt ar-tehnoloģiju attīstību, kur cilvēkam neko īpašu nedarot notiek "brīnuma lietas". Saules cirks diezgan orģināli piesaista cilvēku uzmanību ar savu izpildījumu, tāpēc piedāvātā produkta noiets tirgū būs diezgan nemainmīgs un ilgspējīgs.

Unknown teica...

Saules cirks ir vienreizējs ar savu unikalitāti: ar to, ka cirkus meistari ir profesionāļi. Viņi izpilda pat dzīvībai bīstamus trikus. Tā ir viņu ikdiena un viņu dzīvesstils. Ar to viņi savus priekšnesumus arī padara neatkārtojamus un vienreizējus. Viņi ir atraduši savu nišu, jeb tirgus segmentu. Viņiem ir tas ar ko pārsteigt un noturēt skatītāju. Ar triku palīdzību viņi skatītājos rada līdzpārdzīvojumu, kas ir ļoti svarīgs veiksmīgam priekšnesumam un ir viņu veiksmes atslēga. Viņi veiksmīgi atšķiras no citiem cirkiem. Ar savu izrāžu daudzveidību viņi iekaro jebkāda vecuma, dzimuma, stila utt. auditoriju.

Inita teica...

Lai produkta attīstība būtu ilgspējīga, manuprāt, galvenais nosacījums ir pieprasījums. Savukārt lai saglabātos un pieaugtu pieprasījums, produktam ir jāsaglabā sava unikalitāte un jāspēj piesaistīt cilvēku uzmanību gan ar reklāmu un veiksmīgu mārketingu, gan (konkrētajā gadījumā)ar spēju izklaidēt un piesaistīt cilvēku ar savu "vieglumu", vienkāršību un iespēju nedomāt par ikdienas rūpēm, jo "Saules cirks" sniedz iespēju baudīt patīkamu mūziku un izcilu priekšnesumu, labi sagatavotu mākslinieku izpildījumā.